« موسسه فرهنگی هنری نور راسخون » با هدف ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی و ارتقاء ارزش های دینی و مذهبی نسل جوان و اطلاع رسانی اخبار در حوزه های مختلف تأسیس شده است.
با توجه به ظهور تکنولوژی های جدید و تغییر رسانه های تبلیغی، ضرورت تغییر ابزار و رسانه های تبلیغ فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، بیش تر از پیش، به چشم می خورد. 
در این میان، پدیده اینترنت با کاربرد وسیع و جهانی، با لحاظ مزیت های ذاتی و انحصاری آن (عدم محدودیت زمانی و مکانی برای مخاطبین و ...) ، تاثیر شگرفی در نفوذ افکار و فرهنگ ها در مخاطبین خود، که غالبا جوانان هستند، داشته است، تا حدی که در حال حاضر به عنوان یک ابزار تبلیغی - فرهنگی از آن یاد می شود. 
بر همین اساس، با تدابیر ارزشمند نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، پایگاه راسخون، یکی از محورهای اصلی فعالیت های خود را به همین امر اختصاص داده است و با تمام توان و با همت و سعی مضاعف در تلاش است تا هر چه بهتر، این رسالت سنگین تبلیغ و انتشار فرهنگ اسلام و ایران را در عرصه جهانی به انجام برساند. 
لازم به ذکر است همزمان با افتتاح سایت راسخون در سال 1386 گزارش مکتوب فعالیت آغازین آن به محضر مبارک مقام معظم رهبری رسید ایشان در پاسخ نامه ی مورخ 29/5/87 مرقوم فرمودند: 

اقدام خوبی است. سفارش کنید؛ به استحکام مقالات اهمیت بیشتری بدهند و از مطرح کردن حرف های ضعیف جداً پرهیز کنند. گروه کارشناسی شان باید قوی باشد."

گذری بر فعالیت ها:

- تأسیس مراکز اطلاع رسانی و ارائه خدمات به استادان، طلاب، دانشجویان و سایر علاقه مندان
- انتشار کتب و نشریات در زمینه های اسلام، انقلاب اسلامی و ... در سطوح مختلف
- تهیه و عرضه محصولات نرم افزاری در زمینه های مذهبی، فرهنگی، دفاع مقدس برای نوجوان، جوانان، خانواده ها و ...
- راه اندازی و اداره سایت و پرتال فرهنگی، مذهبی راسخون در زمینه اطلاع رسانی و ارائه الگوهای مناسب برای جذب جوانان با ارائه مقالات موضوعی، اخبار، بانک صوت و فیلم، گالری تصاویر و ... در سایت اینترنتی راسخون به نشانی www.rasekhoon.net

الف) پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون

1- مقالات

با فراگیرشدن فن آوری اطلاعات، گسترش استفاده از رایانه و شمار روز افزون کاربران شبکه‌ی جهانی اینترنت برای کسب دانش و اطلاعات، اهمیت وجود بانک جامع از مقالات با موضوعات مختلف را مشخص می سازد. از این رو یکی از بخش های مهم و جامع سایت راسخون، شاخه مقالات است که در همه موضوعات برای مشتاقان علم، به طورکامل ارائه مطلب کرده است و روزانه نیز به تعداد آن افزوده می شود. هم اکنون بیش از 120000 عنوان مقاله در موضوعات ذیل بارگذاری شده است:
دین پژوهی، مهدویت، علم و دانش، خانه و خانواده، فرهنگ و اندیشه، پزشکی سلامت، حکومت دینی، جهان سیاست، نگاهی به تاریخ، ورزش و سرگرمی، وقف

2- ویژه نامه

ویژه نامه های سایت در دو بخش مناسبتی و موضوعی تهیه و ارائه می گردد که ویژه نامه های مناسبتی شامل تمام مناسبت های قمری و شمسی، مناسب های تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی، روزهای خاص، هفته ها و دهه های ملی و جهانی می باشد. در ویژه نامه های موضوعی به مسائل تربیتی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و مسائل اجتماعی می پردازیم و تا کنون بیش از 800 ویژه نامه تهیه و تقدیم به کاربران عزیز راسخون شده است.

3- اخبار

مهمترین وظیفه اجتماعی وسایل ارتباطی، جست وجو و جمع آوری اطلاعات و اخبار و انتقال آن به افراد می باشد. از این رو، پایگاه راسخون یکی از بخش های خود را به ارائه اخبار و گزارش های خبری روز ایران و جهان اختصاص داده است. در این بخش، اخبار به صورت ذیل دسته بندی شده اند:
سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری، اجتماعی، ورزشی، وقف، فرهنگ و هنر، استان ها، دین و اندیشه، رسانه، چندرسانه ای، مجله خبری، طنز، سرگرمی، یادداشت

4- انجمن ها

انجمن های گفتگو یا Forum محیط هایی برای بحث و گفتگو و تبادل نظر در زمینه های مختلف هستند. مثل دین پژوهی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مطالب عمومی، ورزش، زبان های خارجه، هنر، کتاب، علم و دانش، اقتصاد، تلفن همراه و یا در ارتباط با مسائل اجتماعی یا دانشگاهی و گفتگوی آزاد و ... 

5- چندرسانه‌ای

آرشیوکامل و بی نظیر فایل های صوتی و تصویری در موضوعات، قرآن کریم، آموزشی، امام و رهبری، دعا، مناجات و تواشیح، سخنرانی، سرود و آواز، شعر و ادب، شهداء و دفاع مقدس، طنز و سرگرمی، فیلم و مستند، سخنرانی، مداحی،نمایش و کتاب صوتی، کودک و نوجوان که روزانه به تعداد فایل های این بانک عظیم، افزوده می شود.

6- نرم افزار

در این شاخه از سایت راسخون، مجموعه کاملی از نرم افزارهای روز دنیا به همراه توضیحات آن ارائه شده که با گروه بندی دقیقی که در این قسمت وجود دارد، کاربران سریعاً نرم افزار مورد نظر را پیدا کرده و به صورت کاملاً رایگان می توانند آن را دانلود نمایند. علاوه بر نرم افزارها، آموزش های کاربردی و پایه ای نرم افزارهای نیز در این قسمت وجود دارد.

7- فروشگاه

بیش از 400 محصول فرهنگی متنوع با موضوعات رایانه، نرم افزار، صوتی، تصویری، تلفن همراه، ورزشی و.....به همراه توضیحات کامل هر محصول در این قسمت ارائه شده است. کاربران می توانند از امتیازات کسب شده خود استفاده کرده و محصول دلخواه خود را حتی به صورت رایگان تهیه نمایند.

8- مشاهیر

معرفی و ارائه زندگینامه و نقد و ارزیابی افکار و نظرات مشاهیرایران از اهداف سایت راسخون برای ایجاد این بخش می‌باشد که هم اکنون بیش از 24000 شخصیت مطرح ومشهور ایرانی وخارجی در این قسمت معرفی شده اند.

9- مسابقات

به منظور ارتقای سطح معلومات کاربران از طریق سوالات چند گزینه ای و تشریحی، مسابقات فرهنگی به صورت روزانه و مناسبتی در ایام خاص با جوائز نقدی و غیرنقدی برگزار می شود.

10- پرسش و پاسخ

ممکن است سوالات مختلفی در ذهن داشته باشید و به دنبال منبعی برای پاسخ آن ها بگردید. مجموعه ای از پرسش های متداول همراه با پاسخ کامل در موضوعات مختلف قرآنی، احکام، تاریخ، اخلاق، سیاست، فلسفه، حقوق، حدیث شناسی، تربیت ومشاوره، پزشکی، علمی، اجتماعی و فرهنگی، آشپزی، حقوق زنان، ورزشی و .... در این بخش از سایت راسخون وجود دارد.

11- وبلاگ

هر یک از اعضاء سایت وبلاگی اختصاصی با قابلیت های منحصر به فرد و کاملا حرفه ای می تواند ایجاد کند که نظرات و مطالب خود را در آن معرفی نماید تا سایر کاربران اینترنت با وارد کردن آدرس وبلاگ، محتوای آن را مطالعه کنند. 

12- کارت پستال

با فرارسیدن مناسبت های مختلف می توانید با وارد کردن نام خود و ایمیل گیرنده، برای دوستانتان کارت پستال های جذاب ارسال کنید. این کارت های پستال به صورت موضوعی دسته بندی شده اند و برای هر مناسبت تعداد زیادی کارت پستال متفاوت وجود دارد که از بین آن می توانید طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.

13- گالری تصاویر

مجموعه کاملی شامل بیش از بیش از 80 هزار تصویر و پوستر جذاب با کیفیت بالا که جهت استفاده در مقالات و مطالب، پس زمینه، تبلیغات و سایر موارد، مناسب می باشد. این موضوعات در دسته بندی‌های ذیل قرار گرفته اند:
مذهبی،جنگ و سیاست، اجتماعی، علمی وصنعتی، تاریخی، فرهنگی و هنری، طبیعی، ورزشی

14- پیامک

اگر در مناسبت ها و ایام خاص درنظر دارید برای دوستان و آشنایان خود پیامک ارسال کنید بانک پیامک راسخون را به شما پیشنهاد می کنیم. این بخش از سایت شامل مجموعه ای از پیام های کوتاه زیبا برای مناسبت ها، روزها و ایام خاص می باشد که به صورت موضوعی دسته بندی شده اند. همچنین می توانید پیام دلخواه خود را از طریق سایت راسخون به صورت کاملاً رایگان برای دوستان خود ارسال کنید.

15- مشاوره

مشاوره موجب رهنمون شدن به سوی بهترین اندیشه و محکم­ترین نظر و دور ماندن از خودپسندی و خودرأیی است که گاه شکست‌های جبران ناپذیر را درپی‌دارد. 
پیامبر(ص) باوجود ،برخورداری ازعصمت و قوای کامل عقلانی، براساس تعالیم قرآن کریم، همواره درتمام امور به جز احکام شرعی با یاران خویش رایزنی می‌کرد و بهترین راه رابرمی‌گزید.
بخش مشاوره سایت راسخون نیز به منظور پاسخگویی به شبهات و سوالات کاربران در حوزه های مختلف از جمله مذهبی، خانواده، ازدواج، روانشناسی، تربیت فرزند، تحصیلی، پزشکی، حقوقی، IT و ... ایجاد شده است. مشاوران و متخصین هر قسمت در اسرع وقت پاسخ پرسش های شما را خواهند داد. اگر سوال خود را به صورت خصوصی مطرح کرده باشید، پاسخ آن فقط به ایمیل ارسال می گردد و سایرین قادر به مشاهده آن نخواهند بود. 

16- آثار سینمایی

معرفی کامل بیش از 850 اثر سینمایی مختلف که بر اساس سال تولید دسته بندی شده اند و جدیدترین فیلم های سینمایی نیز روزانه به این بانک افزوده می شود. امکان جستجوی اثر مورد نظر بر اساس حروف الفبا نیز وجود دارد.

17- پایگاه‌ها

از میان انبوه پایگاه های اینترنتی موجود در فضای وب، پیدا کردن سایت های موضوعی مورد نیاز کمی دشوار به نظر می رسد. بخش پایگاه ها در سایت راسخون، سایت های اینترنتی بر اساس موضوعات معارف اسلامی، علمی، ادبی، اقتصادی و اجتماعی و زیر موضوعات مربوطه، دسته بندی و معرفی کرده است تا کاربران منابع مورد نیاز و مفید را بدین طریق در دسترس داشته باشند.

18- احادیث

باتوجه به اهمیت و جایگاه حدیث، شاخه ای باعنوان احادیث در سایت راسخون ایجاد شده است که هم اکنون بیش از 16000 حدیث همراه با ترجمه فارسی با دسته بندی بر اساس نام ائمه و موضوعات قابل مشاهده می باشد؛ تعدادی از موضوعات شامل :
اعتقادی، اخلاقی، عبادت و فروع دین، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، خانواده، نظامی، پزشکی، قصابی، علم و دانش، قرآن کریم، زنان و ...

19- کتابشناسی

برای اولین باردراینترنت مشخصات کامل کتاب‌های نفیس با موضوعات مختلف به همت موسسه راسخون ارائه شده است. اینقسمتدارای طبقه بندی بر اساس سال انتشار و جستجوی الفبایی می باشد.

20- تقویم تاریخ

برای اطلاع از تقویم سال های هجری شمسی، هجری قمری ومیلادی همراه و یا اینکه در هر روز چه واقعه ای رخ داده، به قسمت تقویم تاریخ سایت راسخون مراجعه نمائید.
در این بخش علاوه بر تقویم تاریخ، زندگی نامه شخصیت ها و مقالات مربوط به وقایع و مناسبت ها به فراخور هر روز آورده شده است.

21- موبایل

این بخش شامل هر آنچه مورد نیاز است درباره موبایل بدانیم ازجمله موضوعات آن می توان به موارد نرم افزار، فیلم، زنگ گوشی، قالب نمایشی، پس زمینه اشاره کرد 

22- فیض آنلاین

امکان مشاهده متن کامل قرآن، نهج البلاغه و صیحفه سجادیه به همراه ترجمه و تفسیر در این قسمت فراهم شده است.

23- بازی آنلاین

مجموعه‌ای از بازی های فلش با موضوعات ورزشی، کودکانه، هیجانی، تیر اندازی، فکری و مسابقه‌ایکه به صورت آنلاین می توانید از این بازی ها استفاده کنید.

24- پرندگان

در اقدامی بی‌نظیر و بی‌سابقه شاخه جدیدی تحت عنوان "پرندگان" در سایت راسخون افتتاح گردید. این بخش جدید، شامل اطلاعات کامل بیش از 530 پرنده مختلف ایرانی است که هر پرنده با عناوین زیر معرفی می شود :
1- نام فارسی پرنده
2- نام لاتین
3- نام علمی
4- مشخصات ظاهری شامل اندازه پرنده، رنگ و توصیف کامل شکل ظاهری، محل های پرواز و .....
5- دسته‌بندی و خانواده : جزو کدام دسته و کدام خانواده از پرندگان قرار دارد.
6- تغذیه : غذای پرنده و نحوه شکار در این قسمت توضیح داده شده است.
7- زیستگاه : محل زندگی و مناطقی که امکان رویت آن وجود دارد
8- فیلم کوتاه از پرنده : یک فیلم واضح و کوتاه برای آشنایی هرچه بیشتر با پرنده نیز ارائه شده است.
9- نقشه پراکندگی : نقشه ای که وضعیت پراکندگی این پرنده را در نقاط مختلف ایران نشان می دهد.
10- صوت پرنده : فایل صوتی با کیفیت از صدای پرنده با قابلیت پخش آنلاین
11- عکس : تعدادی تصویر واضح و با کیفیت از هر پرنده
12- حلیت : حلال یا حرام بودن پرنده
این مجموعه به صورت انحصاری بوده و کلیه حقوق مادی و معنوی آن متعلق به موسسه فرهنگی هنری نور راسخون می باشد.

ب) محصولات و نرم افزارهای تولید شده

1- نرم افزار احادیث ( زلال نور )

شامل 16000 حدیث موضوعی (در بیش از 300 موضوع) و 2400 پرسش و پاسخ حدیثی با امکان جستجو براساس موضوع و نام معصوم .

2- نرم افزار جواب 

شامل بیش از 17000 پرسش وپاسخ در زمینه‌های قرآن وتفسیر، عقاید، احکام، تاریخ اسلام، تاریخ پیامبران، پزشکی، خانه داری

3- نرم افزار مشاهیر ایران 

زندگینامه بیش از 21000 نفر از مشاهیر، نخبگان، دانشمندان، هنرمندان و ... ایران با قابلیت
جستجوی پیشرفته

4-نرم افزار کلیدهای حکمت

شامل محاسبات تخصصی و پردازش کلمات و آیات مربوط به قرآن کریم می باشد.

5- نرم افزار و کتاب روایت محرم

مجموعه ای کامل از آثار برگزیده مسابقه روایت محرم
شامل 72 پوستر و 72 عکس برگزیده مسابقه روایت محرم

6- نرم افزار وقف میراث جاویدان

شامل مقالات فصلنامه وقف میراث جاویدان، تصاویر و پخش گویای مقالات این فصلنامه

7- نرم افزار کلبه آسمانی

بیش از 1200 مقاله، 230 ساعت سخنرانی، 20 نرم افزار ویژه تلفن همراه، 341 عنوان پرسش و پاسخ آماده با موضوع خانه و خانواده

8- نرم افزار نجم

شامل 7 دوره ترتیل و یک دوره تحقیق قرآن کریم از قاریان مشهور ایرانی و مصری

9- نرم افزار یار همراه

ابزاری کامل برای همه گوشی های همراه شامل 3 حلقه دی وی دی نرم افزار، کلیپ، زنگ، پس زمینه متناسب با 2450 نوع گوشی همراه 

10- نرم افزار کتابخانه وقف

شامل متن 1342کتاب ومقاله(فارسی وعربی) در موضوعات مختلف 

11- نرم افزار آفتاب مهربانی

شامل بیش از 130ساعت سخنرانی پیرامون مهدویت، بیش از 8 ساعت مناجات و 7ساعت مولودی در رابطه با امام زمان(عج) و 12 نرم افزار برای موبایل با موضوع امام زمان (عج) و بیش از 1500 مقاله در را بطه با امام زمان (عج) 

12-نرم افزار آفتاب مهربانی (2)

نرم افزار تخصصی مهدویت مشتمل بر مقالات موضوعی (بیش از 3500مقاله)، پرسمان مهدویت وانتظار، احادیث گهر بار امام زمان علیه السّلام، پیامک‌های مهدوی، گالری تصاویر مهدوی و صوت و فیلم مربوط به امام مهدی علیه السّلام 

13- کتاب رستاخیز

شامل 228 صفحه - چاپ فاخر با صفحات گلاسه تمام رنگی هرصفحه پیرامون یک موضوع مرتبط با معاد ، قیامت ، بهشت و جهنم است .
برای هر موضوع معمولا یک آیه و دو روایت ذکر شده است .آیات و روایات به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه شده است .
برای هر موضوع یک تابلوی نقاشی رنگی بسیار زیبا کار شده است . هر صفحه با دو تذهیب اختصاصی به رنگ های طلایی و نقره ای تزئین شده 

14- پک اسماء الحسنی

فما اَحْلى اَسْمآئَکُمْ ...(چه شیرین است نام های شما )
مجموعه پوسترهای زیبا از اسماء ائمه، با طراحی زیبا و منحصر به فرد به صورت برجسته برای اولین بار در کشور. هر پک شامل 9 پوستر است.(سایز هر پوستر:47*53 سانتیمتر)

15-نرم افزار بازی آنلاین

بیش از 250 بازی فلش متنوع و سرگرم کننده برای گروه های سنی مختلف در قالب یک CD رایانه ای
مزیتی که بازی های فلش نسبت به سایر بازی ها دارد این است که نیاز به کارت گرافیک قوی نیست و با سیستمی که کمترین قدرت گرافیک و پردازنده را دارد، می توان اجرا کرد. سادگی و تنوع در این گونه بازی ها نیز جالب توجه است.
/ج 

افتخارات راسخون

www.rasekhoon.net