عاشورای سال 61 (ه .ق) هنوز پایان نیافته است، قصه پر غصه کربلا همچنان جاریست و داستان شام، خیال تمام شدن ندارد!

آری داستان مظلومیت حسین(ع) و زینب(س) در کربلا ، داستان جسارت به خواهر حسین(ع) در های و هوی کُشنده انبوه مردمان بی غیرت اموی، داستان بی مهری بر دختر حسین(ع) در کوچه های تهمت و تحقیر شام، در خنده های شوم زجرآور امویان، همچنان ادامه دارد!

نمیدانم چرا داغ اهل بیت(ع)، همه از شام آغاز می شود و به شام ختم می گردد.

بی جهت نیست که وقتی از فرزند حسین(ع) و امام بر حق بعد از او، سوال می کنند که از حوادث کربلا کدامیک جانسوزتر بود و دل داغدار شما را داغدارتر کرده است، سه بار و با تاکید می گویند: «الشام ، الشام، الشام»

اما در کربلا هر کس که دل در گرو محبت حضرت حق داشت، به یاری امام خوبی ها آمد. همه شنیده ایم که وهب، آن جوان مسیحی چگونه جان خود را فدای حضرت دوست نمود.

حالا بعد از گذشت قرن ها، شبیه این ماجرا در دفاع از حرم اهل بیت تکرار می شود.

دَنی نام جوان داستان ماست. دنی جورج جحا که معروف شد به "ابوعرب" متولد روستای "صیدنایا" از توابع دمشق است، دنی هنگامی که متوجه شد سلفیون قصد حمله و تخریب حرم حضرت سکینه (س) را در اطراف دمشق دارند، به یاری هموطنان مسلمان خود شتافت. احتیاج ندارد شیعه و مسلمان باشیم، اگر کمی وجدان در وجود انسان باشد می فهمد که چه اتفاقی در حال وقوع است. دستهای پشت پرده استکبار برای نابودی سرزمین شام که امروز در راس محور مقاومت قرار گرفته بر کسی پوشیده نیست.

دنی با پوشیدن لباس رزم، به نیروهای مردمی سوریه پیوست. همسنگر و همرزم با آنان، شبانه روز به دفاع از حرم اهلبیت (ع) پرداخت.

در یکی از روزهای نبرد، تروریست ها به منطقه داریا و حرم حضرت سکینه حمله کردند."دنی جحا" هنگام حمله تروریست های وهابی به مرقد حضرت سکینه (س)، مردانه جلوی آنها ایستاد تا وارد مرقد مطهر نشوند. او با این اقدام شجاعانه به شهادت رسید.

او درحالی که با افتخار تمام و غیرتمندانه در کنار برادران مسلمان خود در منطقه "داریا" می جنگید، به دست سلفیون مزدور اسراییل، به شهادت رسید. تروریست ها پیکر این شهید را با خودشان بردند! اما بعدها پیکرش به دست رزمندگان مدافع حرم افتاد.

پیکر این شهید مسیحی دفاع از حریم اهل بیت (ع)، بر دوش هموطنان مسلمان و مسیحی اش در محله مسیحی نشین "باب توما" در دمشق تشییع و به خاک سپرده شد.

و مثل او کم نبوده و نیستند. اکنون در میان نیروهای حزب الله لبنان نیز یگانی از نیروهای مسیحی وجود دارد. آنها شاهد هستند که تکفیری های داعش چه بر سر مسیحیان ایزدی در عراق آوردند. برای همین در کنار برادران حزب الله مشغول مقاومت شده اند.

برادران اهل سنت نیز بهتر از من و شما خبر دارند که در صورت تسلط تکفیری های بی دین چه اتفاقی خواهد افتاد. آنها شاهد هستند که بیشترین کسانی که به دست تکفیری ها و به بهانه های مختلف اعدام می شوند، شهروندان سنی مذهب هستند.

لذا آنها نیز شجاعانه در مقابل دشمن مشترک ایستاده اند.

پایان/