گزارشی از بی مهری برخی دستگاه ها نسبت به مدافعان حرم؛ 


در حالی که عده ای در داخل کشور گمان می کنند که خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی و لشکر فاطمیون در رفاه کامل زندگی می کنند اما هر روز خبری از مشکلات اقتصادی و رفاهی خانواده های شهدا و جانبازان مدافع حرم در رسانه ها منتشر می شود که تلاش کردیم در این گزارش به بخشی از آن بپردازیم.


با پیشروی تفکیری ها و تروریست های داعش در سوریه و عراق و خطری که مقدسات شیعیان را در این دو کشور تهدید می کرد باعث شد که دلیرمردانی هم از ایران برای دفاع از حرم معصومین(ع) راهی سوریه و عراق شوند چرا که پیشروی داعش به منزله خطری برای مرزهای بین المللی ایران هم محسوب می شود. به همین دلیل است که شهدای مدافع حرم از نگاه رهبر معظم انقلاب دارای ویژگی‌های خاص هستند؛در واقع این شهدا جان خود را برای دفاع از کشور، دین اسلام، ملت و انقلاب اسلامی فدا کردند و این مثل آن است که جلوی درب حرم امام حسین(ع) شهید شده‌اند و به فرموده رهبر انقلاب اگر این دفاع نبود، دشمن به مرزهای ما می‌رسید. شهدای حرم برای دفاع از حریم اهل بیت در عراق و سوریه و در غربت به شهادت رسیده‌اند و از امتیاز بالایی نزد خدا برخوردار هستند چرا که امروز نیز مدافعین حرم با الهام گرفتن از رشادت آفرینی شهدای دفاع مقدس، در سوریه مقابل ظلم و کفر دفاع می کنند و نیاز است که با خانواده شهدای مدافع حرم با احترام ویژه ای رفتار شود و آنها را به فراموشی نسپرد اما گویا این گونه نیست!

در حالی که عده ای در داخل کشور گمان می کنند که خانواده شهدای مدافع حرم هیچ مشکلی ندارند و به دلیل شهادت عزیزانشان در رفاه کامل زندگی می کنند اما واقعیت به گونه ای دیگر است. هر روز خبری از مشکلات اقتصادی و رفاهی خانواده های شهدا و جانبازان مدافع حرم در رسانه ها منتشر می شود و طبق اخبار رسیده، برخی جانبازان مدافع حرم با بیشترین مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و این در حالی است که قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران مدعی شده است خدمت رسانی به خانواده شهدای «مدافع حرم»شروع شده و همگی در «بنیاد شهید» پرونده دارند!

مسئولان بنیاد شهید برای تعیین تکلیف پرونده پدرم هیچ کاری انجام نمی دهند

این ادعای مسئولان بنیاد شهید باعث شد که با خانواده شهید مدافع حرم حسن زاده همکلام شویم.علی حسن زاده فرزند شهید مدافع حرم حجت الاسلام حسن زاده در گفتگو با تهران نیوز می گوید: پدرم آبان ۹۴ در عراق به شهادت رسید اما مسئولان بنیاد شهید حتی حاضر نشدند که برای مراسم گرامیداشت پدرم یک بنر نصب کنند و هیچ کمکی به ما نکردند و همین الان هم می گویند که ما هیچ کاری برای شما انجام نمی دهیم و شما را تحت پوشش بنیاد شهید نمی دانیم.

به گفته این فرزند شهید، خانواده آنها ساکن خرمشهر هستند و  پدرش با پیوستن به بسیج مردمی عراق، به جنگ با داعش رفته است و در شمال شرق سامرا شهید شده و به دلیل اینکه این منطقه همچنان در دست داعش است، پیکرش هنوز بازنگشته  و بنیاد شهید قبول نمی کند که هیچ همکاری با آنها داشته باشد.

این فرزند شهید می افزاید: همیشه دعا گوی حجت الاسلام سید مجتبی حسینی نماینده رهبر انقلاب در نجف اشرف هستیم چون وقتی خدمت ایشان رفتیم، ما را راهنمایی و کمک کردند و حتی نامه ای به ما دادند که بازگو کننده سند شهادت پدرم بود اما ما وقتی این نامه را به مسئولان بنیاد شهید در تهران ارائه دادیم، ابتدا قبول نکردند و سرانجام یک گواهی شهادت به ما دادند اما گفتند که برای تاییدیه ما را خبر می کنند اما از آن روز تا به امروز خبری نشده است.

فرزند شهید حسن زاده در پایان می گوید: برای مراسم گرامیداشت پدرم، از طرف حجت الاسلام حسینی نماینده رهبر انقلاب در نجف اشرف و همچنین تعدادی از مقامات نظامی ارتش مردمی عراق حضور داشتند اما همچنان مسئولان بنیاد شهید برای تعیین تکلیف پرونده پدرم هیچ کاری انجام نمی دهند و من بارها هم اعلام کرده ام که هیچ حقوقی از آنها نمی خواهیم فقط اینکه به این بی حرمتی ها به خانواده شهدای مدافع حرم پایان دهند.

خانواده شهدای مدافع حرم در پیچ و خم مشکلات و فراموشی مسئولان
روایت های عینی بسیاری از مسئولان و خانواده شهدا از خانواده های مدافع حرم گویای این است که نه تنها پرونده ای در بنیاد شهید ندارند بلکه با مشکلات بسیار زیاد اقتصادی هم مواجه هستند. مشکلات برخی خانواده شهدای مدافع حرم به حدی بوده است که حتی اعتراض فرزندان سرادر رشید اسلام «شهید همدانی» را موجب شد که در اعلامی رسانه ای نسبت به کارگری همسر شهید مدافع حرم برای امرار معاش فرزندانش بعد از شهادت همسر شهیدش افشاگری کردند؛ با این حال قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران مدعی است که همه شهدای مدافع حرم در بنیاد شهید پرونده دارند و خدمات رسانی به خانواده های ایشان آغاز شده است! خدماتی که شاید از نظر مسئولان بنیاد شهید خیلی عالی است اما خانواده معظم شهدای مدافع حرم از این خدمات گلایه دارند. به طوری که امیر عبدالهی فرزند شهید مدافع حرم عباس عبدالهی در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به عدم کارایی دفترچه های بیمه بنیاد شهید می گوید:متاسفانه خدمات درمانی مناسبی به خانواده شهدای مدافع حرم داده نمی شود و دفترچه های بیمه ما که زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران است، کارایی زیادی ندارد.

گزارش های حاکی از این است که برخی خانواده مدافع حرم که در زمان حیات عزیزشان، تحت بیمه نیروهای مسلح بودند و از آن ابراز رضایت داشتند اما بعد از شهادت دلبرشان، تحت بیمه بنیاد شهید در آمده اند که کارایی زیادی برایش نداشته است و حتی در برخی موارد با مراجعه به مراکز درمانی، هزینه ویزیت آنقدر بالاست که گویا به صورت آزاد حساب می شود.برخی از این خانواده ها که نخواستند نامی از آنها آورده شود، درخواست داشتند که همانند سابق، تحت بیمه نیروهای مسلح در بیایند.

مظلومیت خانواده معظم شهدای مدافع حرم گردان فاطمیون

تواضع، مظلومیت و غربت سه خصیصه مشترک رزمندگان مهاجر لشکر فاطمیون است که با عشق دفاع از حرم حضرت زینب(س) به مهاجرت دیگری دست زدند و چه زیبا مصداق واژه قرآنی مهاجران به سمت خدا را معنا کردند و سرانجام به شهادت رسیدند اما وظیفه ما است که بدانیم خانواده این شهدای افغانستانی این روزها چه حال و روزی دارند و از آنها خبر بگیریم.

فرزند شهید مدافع حرم عبدالهی با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم گردان فاطمیون می گوید: به تازگی متوجه شده ام که به خانواده های شهدای مدافع حرم افغانی رسیدگی زیادی نمی شود، در حالی که شهدای افغانی هم جانشان را برای حفظ اسلام و دفاع از حرم حضرت زینب(س) از دست داده اند و نباید خانواده شان رها شوند.

وی با اشاره به شهادت پدرش می افزاید:پدرم داوطلبانه به دفاع از حرم حضرت زینب (س) رفته و در این راه به فیض عظیم شهادت نائل شد. او  از رزمندگان دفاع مقدس در لشکر عاشورا بود و سالهای گذشته خیل عظیمی از شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور او را در مقام راوی و مداح شناخته بودند.

مسئولان نسبت به خانواده شهدای افغانستانی هم رفتار و عطوفت یکسان داشته باشند

مادر اولین شهید مدافع حرم سوریه نیز خواستار این است که نباید مسئولان فرقی بین خانواده شهدای مدافع ایرانی و افغانستانی قائل شوند.

حاجیه خانم “گلنار ترک”مادر شهید محرم ترک در گفتگو با تهران نیوز می گوید: انتظار داریم که مسئولان نسبت به خانواده شهدای افغانستانی هم رفتار و عطوفت یکسان داشته باشند چرا که آنها هم پاره تن خودشان را به سوریه برای مقابله با داعش فرستاده اند و قطعا اجر شهدای افغانستانی هم همچون شهدای ایرانی است و نباید فرقی گذاشته شود.

به گفته این مادر شهیدمدافع حرم، اگر شهدای مدافع حرم نبودند، ایران امنیتی نداشت و داعش به خود اجازه می داد که به مرزهای ایران بیاید اما شهدای مدافع حرم نشان دادند که حتی قادر به دفاع از خارج از مرزهای ایران هستند چرا که حرم مطهر امامان معصوم(ع) خط قرمز ما شیعیان محسوب می شود.

وی می افزاید:مسولان بنیاد شهید نسبت به خانواده ما لطف داشتند و تا به امروز چندین بار به خانواده ما سر زده اند و از آنها ممنونم اما انتظار داریم که نسبت به خانواده شهدای افغانستانی هم رفتار و عطوفت یکسان داشته باشند چرا که آنها هم پاره تن خودشان را به سوریه برای مقابله با داعش فرستاده اند و قطعا اجر شهدای افغانستانی هم همچون شهدای ایرانی است و نباید فرقی گذاشته شود.

همسر شهید باغبانی نیز در گفتگو با «تهران نیوز» می گوید:واقعا جای گلایه دارد که چرا به خانواده شهدای مدافع حرم افغانی رسیدگی زیادی نمی شود، چرا که من با تعدادی از این خانواده ها ارتباط داشتم و وقتی به منزلشان می رفتم، دلم برایشان می سوخت و در دیدارهایی که با مسئولان شهرداری تهران داشتم، از آنها هیچ خواسته ای جز رسیدگی به خانواده شهدای افغانی نداشتم.

ارزش خانواده شهدای مدافع حرم را حفظ کنیم

زمانی تقویت جبهه‌های دفاع مقدس بر همه تکلیف بود و بایستی نیازهای جبهه را تأمین می کردند و اعتقاد داشتند که هر فردی از یک روستا در جبهه‌های جنگ حضور یابد همان روستا را بیمه می‌کند و بنابراین هر خانواده‌ای که فرزند خود را در راه دفاع از اسلام و کیان کشور تقدیم کرده و در واقع مردم کل کشور را بیمه کرده است و اکنون که خطر داعش در خاورمیانه حس می شود، مدافعین حرم برای دفاع از حرم معصومین(ع) و جلوگیری از پیشروی این گروه تروریستی به مرزهای ایران به سوریه و عراق اعزام می شوند و جانشان را تقدیم می کنند و نیاز است که مسئولان با دیدی باز حامی این خانواده ها باشند و آنها را در پیچ و خم زندگی به فراموشی نسپرند.

انتهای متن/


منبع:تهران نیوز