هدف پایگاه اطلاع‌رسانیKhamenei.ir، معرفی شخصیت و اندیشه‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی است.

این مجموعه، سعی دارد در سه ساحت اطلاع‌رسانی فعالیت خود را گسترش دهد:

ساحت اول؛ ارائه‌یآخرین اخبار،پیام‌هاو بیانات رهبر انقلاب به صورت مستند و دقیق است. سعی‌ما بر این است علاوه بر قالب متن، از قالب‌های صوتی و تصویری هم استفاده کنیم.

این حوزه در واقع محملی خواهد بود برای محققین، پژوهشگران و کاربرانی که می‌خواهند به مطالب اشاره شده از سوی ایشان دسترسی مستقیم و مستند داشته باشند.

ساحت دوم؛ برنامه‌سازی، تولید محتوا و ایجاد فضای گفتگو با مخاطبین فرهیخته است. در این راستا صفحه‌ای تحت عنوان "دیگران" طراحی شده است و در آن یادداشت‌ها و مصاحبه‌های مختلفی از اساتید دانشگاه و حوزه، نخبگان، مدیران و کارگزاران اجرایی کشور وجود دارد. سعی این بخش آن خواهد بود که به مطالب و دغدغه‌های رهبر انقلاب نگاه عمیقی بیندازد در چارچوب گفتمانی ایشان قدم بردارد.

نشان دادن وجوه غیر رسمی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، وظیفه سوم این پایگاه اطلاع‌رسانی است. خاطرات و نگاه‌ علمی معظم‌له از بخش‌های مرتبط با این ساحت است.

این گروه خواهد کوشید تا با بهره‌گیری از امکانات روز، فضای تعاملی جدیدی را برای اندیشه‌های نو بگشاید و درگاه الکترونیکی باشد برای بیان نظرات و پیشنهادات حول مفاهیم و دغدغه‌های رهبری و فضایی باشد برای ابراز احساسات علاقه‌مندان به معظم‌له.

این مجموعه متعلق است به "دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای" که وظیفه اطلاع‌رسانی و ترویج اندیشه‌های معظم‌له را برعهده دارد.

khamenei.ir